Koło szosowe tył Bontrager Aeolus RSL 51 TLR pod hamulce tarczowe
Opis
Bądź najszybszą wersją siebie.
Ultralekkie koła Aeolus RSL 51 to idealny element, który zwiększy Twoją prędkość. Zaprojektowane w oparciu o zupełnie nowy proces trójwymiarowego modelowania nowe koła Aeolus RSL pozwalają na znaczne zwiększenie prędkości bez kompromisów w kwestii stabilności. Zbudowane z najlżejszego włókna węglowego OCLV poziomu RSL z użyciem nowego profilu obręczy o wysokości 51 mm zapewniającemu najwyższą prędkość i największą wszechstronność we wszystkich warunkach. Obręcze przystosowane do zastosowania bezdętkowego ze zwiększoną szerokością wewnętrzną 23 mm zapewniającą zmniejszone opory toczenia zwiększają dodatkowo zysk prędkości, podczas gdy ultralekkie piasty wykorzystujące elementy wewnętrzne DT Swiss 240s oraz 36-zapadkowy bębenek piasty Ratchet EXP zapewniają płynną jazdę.
Wszystkie koła z włókna węglowego Bontrager są objęte dożywotnią gwarancją dla pierwotnego nabywcy oraz dodatkową ochroną w ramach programu Carbon Care. Jeżeli uszkodzisz konstrukcję kół w przeciągu dwóch pierwszych lat od zakupu – wymienimy je. To takie proste.
Szczegóły produktu
- Włókno węglowe OCLV RSL jest materiałem lżejszym i bardziej wytrzymałym, co pozwala wytwarzać szybsze i bardziej stabilne profile obręczy.
- Obręcz o głębokości 51 mm zaprojektowana w technice modelowania 3D jest modelem oferującym największą szybkość i stabilność spośród dostępnych rozwiązań.
- Wewnętrzna szerokość wynosząca 23 mm w sprawdzony sposób zapewnia płynniejszą jazdę z mniejszymi oporami, zapewniając większą prędkość koła i systemu opony.
- Obręcze gotowe do zastosowania bezdętkowego (TLR) z taśmami do obręczy TLR Bontrager oraz taśmami TLR
- Obręcz z włókna węglowego OCLV o głębokości 51 mm (szerokość zewnętrzna 31 mm), szprychy DT Aerolite 24/24 i nyple DT ProLock
- Ultralekkie elementy wewnętrzne piast DT Swiss 240s z 36-zębowym mechanizmem zapadkowym i 11-rzędowym bębenkiem piasty. Bębenki 12-rzędowe sprzedawane osobno
- Piasty pod tarcze Centerlock z osią przelotową 12 mm z przodu i z tyłu, dostępne zaślepki dla osi QR
- W zestawie taśma do obręczy TLR, wentyl TLR i tradycyjna opaska do obręczy
Najszybsze koła w naszej historii
Koła Aeolus RSL to nowy wymiar prędkości. Zastosowanie modeli 3D w iteracyjnym procesie konstrukcyjnym pozwoliło nam dokładniej odwzorować każdy gram oporów, w każdym kierunku, w każdej płaszczyźnie i we wszystkich dziedzinach układu koła i opony. Nie poprzestaliśmy jednak na tym. Przeprowadziliśmy również optymalizację pod kątem oporów toczenia i wybraliśmy większą szerokość obręczy 23 mm, która toczy się szybciej.
Nowy wymiar prędkości
Kompletna metamorfoza naszego procesu projektowania dla Aeolus RSL pozwoliła nam wyjść poza marginalne przyrosty. Przejście na modele 3D CFD w iteracyjnym procesie rozwoju, a także włączenie większej liczby zmiennych wpływających na osiąganą prędkość, pozwoliły nam lepiej odzwierciedlić rzeczywiste warunki i zbudować nie tylko szybsze koła, ale takie, które gwarantują wręcz skokową zmianę szybkości.
Jak najszybsza jazda
Koła Aeolus RSL są nie tylko szybsze, ale również sprawniejsze przy mniejszych stratach energii. Ponadto, poprawiają stabilność, a lepsze pochłanianie nierówności przez opony pozwala skoncentrować się na najważniejszym: jak najszybszej jeździe.
Szerzej znaczy szybciej
Szerokość wewnętrzna 23 mm Aeolus RSL zapewnia lepszą współpracę aerodynamiczną między obręczą i oponą, co umożliwia szybsze toczenie. Dzięki takiej konstrukcji możesz też jechać z niższym ciśnieniem opon i cieszyć się z płynniejszej, szybszej oraz mniej męczącej jazdy.
Prędkość w górę, waty w dół.
Aerodynamicznie szybsze kształty obręczy i profil koła/opony ograniczający opory toczenia składają się na znaczną oszczędność mocy. W przypadku kolarza, jak chociażby Madsa Pedersena z Trek-Segafredo, koła Aeolus RSL oszczędzają 34 waty podczas sprintu do mety względem wcześniejszych kół Aeolus o podobnej wysokości stożka.
Włókno węglowe gotowe na wyścigi
Włókno węglowe OCLV poziomu RSL to najlżejsze i najwytrzymalsze dostępne tworzywo, które pozwala nam tworzyć najszybsze kształty obręczy jakie tylko jesteśmy w stanie.
Tubeless Ready (TLR)
Łatwy montaż bezdętkowy dla kompletu kół za pomocą opasek do obręczy Bontrager TLR lub systemu taśm do obręczy pozwalającego uzyskać najniższą możliwą masę.
Z drogi szytki! To najszybszy układ koła i opon, a także dokładnie to, z czego korzysta podczas wyścigów grupa Trek-Segafredo, by zyskać przewagę nad konkurencję.
DT z piastami Ratchet EXP
Zupełnie nowe, lżejsze bębenki piasty Ratchet EXP są zbudowane ze sprawdzonych elementów wewnętrznych DT Swiss 240s, które zapewniają stałe zazębienie i płynne, szybkie toczenie.
Program ochrony kół Carbon Care
Każdy zestaw kół z włókna węglowego Bontrager objęty jest Programem ochrony kół Carbon Care. W mało prawdopodobnym przypadku, że uszkodzisz koła w włókna węglowego Bontrager w przeciągu dwóch pierwszych lat od zakupu, naprawimy lub wymienimy je za darmo.
Rozmiar | Front, Not applicable | Rear, Shimano/SRAM Road 10/11-speed |
---|---|---|
Przód/tył/para | Przód | Tył |
Średnica | 700C | 700C |
Typ | Tubeless Ready (TLR)/clincher | Tubeless Ready (TLR)/clincher |
Kompatybilność kasety | Nie dotyczy | Shimano/SRAM szosowe 10/11-rzędowe |
Szerokość piasty | 100 mm | 142 mm |
Otwory | 24 | 24 |
Cieniowanie | 14/17/14 | 14/17/14 |
Przekrój poprzeczny | Eliptyczny | Eliptyczny |
Typ mocowania tarczy | Tarcza Centerlock | Tarcza Centerlock |
Załącznik | Oś przelotowa | Oś przelotowa |
Rodzaj blokowania nypli | Ze stopu, samoblokujące | Ze stopu, samoblokujące |
Wentyl | Presta | Presta |
Materiał – Obręcz | Karbonowe | Karbonowe |
Masa | 645g | 765g |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.