


Producent
rozmiar merida speeder
Cena
-
od
do
Oferta Meridy jest bardzo obszerna i zawiera rowery praktycznie każdego typu. Do cieszących się największą populanością należą rowery MTB - amatorskie górale z serii Matts i bardziej wyczynowe Big.Nine, crossowa linia Merida Crossway oraz szosówki - Merida Scultura i Reacto.
Obecnie Merida, podobnie jak wszystkie czołowe marki rowerowe, kładzie bardzo duży nacisk na rowery elektryczne, E-Bike. Stopień rozwoju marki w tej dziedzinie, czyli ilość nowych konstrukcji oraz ich jakość, jest na najwyższym poziomie.
Meridę charakteryzuje relatywnie dobry stosunek ceny do jakości i dzięki temu rowery tej marki są chętnie kupowane zarówno przez amatorów jak i kluby kolarskie.
Merida Big.Nine 15 Niebieski/Czarny

Komfortowy hardtail bardziej do rekreacyjnej jazdy niż ścigania się. Rama z technoformowanego aluminium 6061, o podwójnie cieniowanych lekkich i sztywnych rurach, ma mocowania dla błotników, bagażnika i stopki, które mogą Ci się przydać podczas codziennych tras. Szeroki zakres przełożeń 3 x 8 zapewni Ci napęd ze sprawdzonymi komponentami Shimano, a jazdę po nierównościach ułatwi sprężynowy amortyzator SR Suntour XCT30 Coil 100 mm. Dobrej kontroli nad rowerem sprzyjają hamulce tarczowe Shimano. W walce z przeszkodami pomogą Ci mocne koła 29" Merida CC, a jazdę w terenie ułatwią lekkie opony Merida K1080. Nawet jeśli szukasz roweru tylko na przejażdżki, Big.Nine 15 zachęci Cię do stawiania sobie coraz większych wyzwań. Przekonaj się o tym!
Dostępność: NA WYCZERPANIU
Wysyłka w: 3 dni
Merida Big.Nine 20 Teal-Blue Lime

Trudno o hardtaila z lepszą ramą w tym przedziale cenowym. Big.Nine 20 ma ramę TFS o bardziej komfortowej geometrii niż w swoich wyścigowych odpowiednikach, jest dobry zarówno do sportowej jazdy, jak i rekreacyjnych zastosowań. Rama z technoformowanego aluminium 6061, o podwójnie cieniowanych lekkich i sztywnych rurach oraz wygładzonych spawach, ma wewnętrznie prowadzone przewody, a także mocowania dla błotników, bagażnika i stopki, które mogą Ci się przydać podczas codziennych tras. Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy, szeroki zakres przełożeń napęd Shimano, a jazdę po nierównościach ułatwi sprężynowy amortyzator SR Suntour XCT30 HLO 100 mm. Dobrej kontroli nad rowerem sprzyjają hamulce tarczowe Shimano. W walce z przeszkodami pomogą Ci mocne koła 29" Merida CC, a jazdę w terenie ułatwią lekkie opony Merida K1080. Niezależnie od tego, czy wybierasz się na szybki trening, czy na spokojną wycieczkę, Big.Nine 20 będzie dla Ciebie odpowiednim partnerem.
Dostępność: NA WYCZERPANIU
Wysyłka w: 3 dni
Merida Big.Nine 5000

Big.Nine od lat wyznacza standardy w świecie hardtaili. Zwycięzca niezliczonych branżowych testów i najważniejszych wyścigów na świecie, sukcesy odnosiły na nim takie legendy jak Gunn-Rita Dahle Flesjaa i Jose Antonio Hermida. Big.Nine 5000 to hardtail dla ambitnych zawodników. Ma lekką karbonową ramę z geometrią nastawioną na sportową jazdę. Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy, a świetną amortyzację widelec RockShox Reba RL Air 100 mm. Nie tylko podczas wyścigów możesz polegać także na napędzie z najnowszą grupą Shimano SLX/XT, a szeroki zakres przełożeń zapewni Ci 12-rzędowa kaseta 10-51 z. W walce z rywalami i przeszkodami na trasie pomogą Ci mocne koła 29" Merida Expert CC z piastami Shimano w standardzie Boost, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło. Dobrej kontroli nad rowerem sprzyjają hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano M6100. Rama ma dolną rurę o aerodynamicznym profilu, ale zapewni Ci też wygodę dzięki specjalnie ukształtowanym rurom tylnego trójkąta, które lepiej tłumią wibracje i zwiększają komfort, poprawia go też karbonowa sztyca. Niskie opory toczenia osiągniesz dzięki oponom Maxxis Ikon. Wsiądź na sprzęt mistrzów i walcz o własne mistrzostwo!
Dostępność: WYPRZEDANY
Merida Big.Nine 60-2X Antracyt Mat

Trudno o hardtaila z lepszą ramą w tym przedziale cenowym. Big.Nine 60 ma ramę TFS o bardziej komfortowej geometrii niż w swoich wyścigowych odpowiednikach, jest dobry zarówno do sportowej jazdy, jak i rekreacyjnych zastosowań. Rama z technoformowanego aluminium 6061, o podwójnie cieniowanych lekkich i sztywnych rurach oraz wygładzonych spawach, ma wewnętrznie prowadzone przewody, a także mocowania dla błotników, bagażnika i stopki, które mogą Ci się przydać podczas codziennych tras. Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy, szeroki zakres przełożeń napęd Shimano 2 x 9, a jazdę po nierównościach ułatwi sprężynowy amortyzator RockShox Judy TK 100 mm. Dobrej kontroli nad rowerem sprzyjają hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano. W walce z przeszkodami pomogą Ci mocne koła 29" Merida CC, a jazdę w terenie ułatwią lekkie opony Merida K1080. Niezależnie od tego, czy wybierasz się na szybki trening, czy na spokojną wycieczkę, Big.Nine 60 będzie dla Ciebie odpowiednim partnerem.
Dostępność: NA WYCZERPANIU
Wysyłka w: 3 dni
Merida to tajwańska marka rowerowa z wieloletnim doświadczeniem. Jej początki sięgają 1972 roku. Merida swoją produkcję rozpoczęła od ram aluminiowych. W 1992 roku wyprodukowała pierwszą ramę z karbonu.
Merida wciąż rozwija swoje technologie produkcji, które pozwalają tworzyć ramy wprawiające w zachwyt zarówno wizualnie, jak i swoimi osiągami. Z dużą opracowuje stopy aluminium odpowiednie do wymogów danego roweru.
Na przykład aluminium 6016 pozwala uzyskać bardzo cienkie i jednocześnie bardzo mocne ścianki rur, idealne do potrzeb ostrej jazdy w terenie czy ścigania się. Stop aluminium 6066 jest niezwykle lekki i trwały, można dzięki niemu tworzyć odpowiednie kształty dla uzyskania jak najlepszego stosunku sztywności do wagi.
Z kolei używany w przemyśle lotniczym stop 6061 jest podstawą do budowy lekkich i bardzo zaawansowanych ram. Dla jakości ramy ważny jest nie tylko dobór odpowiedniego materiału. Równie istotny jest sposób jego obróbki. Może ona dotyczyć kilku procesów przedstawionych poniżej.
PODWÓJNE I POTRÓJNE CIENIOWANIE Podwójne cieniowanie oznacza rury o dwóch różnych grubościach: grubsze na końcach i cieńsze w środku. Potrójne cieniowanie charakteryzuje rury z trzema różnymi grubościami ścianek na całej długości. Takie rozwiązanie umożliwia wzmocnienie rury dokładnie tam, gdzie tego potrzebuje, i zminimalizowanie wagi ramy dzięki innej budowie rury w miejscach poddanych mniejszym obciążeniom. Wszystkie aluminiowe ramy Merida są poddawane obróbce cieplnej. Są one podgrzewane w bardzo wysokich temperaturach, a następnie szybko schładzane w wodzie albo oleju. Ramy są następnie podgrzewane do niższej temperatury i stają się znacznie wzmocnione.
ALUMINIOWA PRODUKCJA HYDRO- I TECHNOFORMOWANIE W procesie hydroformowania do tworzenia rur potrzebne są negatywowe formy i coś jeszcze. Połączenie gorącej wody i oleju wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem od wewnątrz do zewnątrz, dając złożone kształty.
TECHNOFORMOWANIE to proces mechanicznego tłoczenia rur na gorąco. Ich kształt zostaje nadany w negatywowych formach, czasami w połączeniu z wewnętrznym metalowym rdzeniem. Proces ten poprawia funkcjonalność i wygląd ramy. Wyjątkowo czysty wygląd ramy to także zasługa technologii „smooth welding”, znanej również jako podwójne spawanie, które dotyczy drugiego kształtowania spawów. Dzięki niemu na pierwszy rzut oka rama wygląda na karbonową, nie aluminiową.